سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
وبلاگ قرآنی بیّنات
 
 




موضوع مطلب : با بزرگان

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 86/8/15 :: 8:0 صبح :: توسط : محمد گلشن

شهادت ششمین نور از انوار الهی حضرتامام جعفر صادق (ع) پایگزار مذهب شیعه را خدمت شما و همه ی مسلمین بخصوص شیعیان تسلیت عرض می کنیم .

قال الصادق (ع) :
مومن به اندازه ی کارهای خوبش آزمایش می شود  پس هر که دینش درست و کارش نیکو باشد بلایش سخت گردد چرا که خداوند عز و جل دنیا را نه برای پاداش مومن قرار داده و نه کیفری برای کافر و هرکس دینش سست و عملش ضعیف باشد بلایش اندک باشد . ( بحارالانوار ۶۷ )
 

 ( سخنرانی حجة الاسلام ریاضت )چه کار کنیم که ایمان در ما ثابت شود ؟

سخنرانی ( قسمت اول )Download

سخنرانی ( قسمت دوم )Download

سخنرانی ( قسمت سوم )Download

سخنرانی ( قسمت چهارم)Download

 ( سخنرانی حجة الاسلام مؤمنی) 15 آبان 1386 - هیئت رزمندگان شمیرانات

سخنرانی ( قسمت اول )Download

سخنرانی ( قسمت دوم)Download

سخنرانی ( قسمت سوم)Download

 ( مداحی حاج محمود کریمی) 15 آبان 1386 - هیئت رزمندگان شمیرانات

مداحی قسمت 1

مداحی قسمت 2

مداحی قسمت 3

 داستانهایی کوتاه از زندگی امام صادق علیه السلام

ارزش صله رحم 

چه سخت است کسب روزی حلال 

 صدقه؛ کلید روزی

بردباری و بزرگواری

دعا برای مظلوم

کمتر از یک چشم بر هم زدن

ماتمکده (مرثیه سرایی) 

حاج منصور ارضی-روضه Download

حاج سعید حدادیان-روضه  Download1 - Download2

حاج محمود کریمی- روضه Download 1 - Download 2 - Download 3

حاج حسن خلج - روضه Download 1 - Download 2 - Download 3

حاج محمد طاهری - روضه Download 1 - Download 2 -Download 3 -Download 4 - Download 5 - Download 6

متفرقه - روضه Download

تصاویر ویژه

    • تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع
  تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع
 
       تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع   تصاویر ویژه شهادت امام صادق ع     
 



موضوع مطلب : دین واندیشه

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 86/8/15 :: 7:0 صبح :: توسط : محمد گلشن


مجموعه کامل قرآن به همراه قرائت و ترجمه به 24 زبان مختلف Quran Reciter 4.0 + Full MP3

 

بازدیدکنندگان محترم،

مجموعه کامل قرآن به همراه قرائت و ترجمه همزمان به 24 زبان مختلف که زبان فارسی نیز جزء یکی از آنهاست را تقدیم به کلیه کاربران محترم می نماید. این مجموعه گرانبها شامل نرم افزار های جهت روخوانی قرآن مجید و همچنین ترجمه آن به زبان های مختلف و نیز نرم افزاری جهت کمک به حفظ قرآن مجید می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار QuranReciter 4.0 :
- محیط کاربری ساده و روان
- قرائت تمام سورهای قرآن مجید با صدای استاد الغمدی
- نمایش آیات به زبان عربی و سه ترجمه مختلف انگلیسی (Picktal, Yusuf Ali and Shakir)
- ترجمه به 24 زبان مختلف پس از نصب فایل های همراه
(Azerbaijani, Bosnian, Chinese Simplified, Chinese, Dutch, Finnish, French, German, Indonesian, Italian, Japanese, Korean, Malayalam, Malaysian, Persian, Polish, Portuguese, Russian, Spanish, Swahili, Tamil, Thai, Turkish, Urdu)
- قابلیت نصب جداگانه هر زبان
- قابلیت های ویژه جهت کمک به حفظ قرآن 
- انتقال سریع به سوره مورد نظر با فشردن کلید S و دادن شماره سوره و همچنین آیه مورد نظر با فشردن کلید V
- نمایش ترجمه کلمه به کلمه برای سوره های 78 تا 114
- ارتباط مستقیم با سایت quran-hadith-index.com
- نخستین نرم افزار کاملاً رایگان قرآنی با قابلیت قرائت کل قرآن
- ابزار ListMemoriser جهت کمک به حفظ قرآن مجید
- و ...


منبع: www.p30download.com



پسورد: www.p30download.com

دانلود نرم افزار QuranReciter 4.0 (قسمت اصلی) - 13.6 مگابایت
دانلود ترجمه فارسی - 580 کیلوبایت
دانلود مجموعه کامل ترجمه ها شامل 24 زبان - 12.48 مگابایت

دانلود قرائت سوره شماره 2 تا 4 - 71.9 مگابایت
دانلود قرائت سوره شماره 5 تا 14 - 106 مگابایت
دانلود قرائت سوره شماره 15 تا 29 - 99 مگابایت
دانلود قرائت سوره شماره 30 تا 49 - 79 مگابایت
دانلود قرائت سوره شماره 50 تا 77 - 46 مگابایت
دانلود قرائت سوره شماره 78 تا 88 - 7 مگابایت
دانلود قرائت سوره شماره 89 تا 114 - 6 مگابایت

دانلود DivineQuotes 1.0 (تعدادی از آیات برگزیده قران) - 262 کیلوبایت
دانلود ListMemoriser 1.0 (ابزاری برای کمک به حفط قران) - 492 کیلو بایت

دانلود مجموعه کامل فایل های بالا به صورت یکجا - 446 مگابایت (غیر مستقیم)
بخش اول | دوم | سوم | چهارم | پنجم

سایت سازنده
لینک منبع


 




موضوع مطلب : دانلود تلاوت های مجلسی

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 86/8/15 :: 6:11 صبح :: توسط : محمد گلشن

 

زندگینامه استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقراء استاد مصطفی اسماعیل از مشاهیر و نوابغ علم قرائت قرآن در جهان اسلام است که کلام خدا را با آهنگی بسیار لطیف و دلنشین و با الحانی منطبق با معانی و مفاهیم الهی تلاوت می کند . وی استادی است بی بدیل که در فن قرائت سبکی بسیار ممتاز دارد . مردی است که تمامی قاریان جهان در آستان پر از معنویتش سر تعظیم فرود می آورند و همه به او عشق می ورزند .

به راستی که تلاوت شیوا و ممتاز قاری برجسته ای چون مرحوم استاد مصطفی اسماعیل که توأم با دلپذیر ترین نغمات آسمانی و کلام روح بخش آیات الهی می باشد جان را طراوت و آرامش می بخشد و اینچنین است که رسول خدا صلی الله علیه وسلم می فرمایند «صدای نیکو زینتی است برای قراء». قاریان مبرز و اهل فن بر این عقیده اند که صوت محزون مرحوم استاد مصطفی اسماعیل دارای صفا و پختگی و جذبه ای روحانیست که به دلهای مستمعین می‌نشیند و از گیرایی خاصی برخوردار است .

مصطفی را ، نه تنها قرائت او بلکه تواضع و جوانمردی اش دوست داشتنی می کند . وقتی سوره احزاب را می خواند مردم چنان فریاد به تحسین اومی گشایند که مجلس به خود می لرزد و وقتی در اثنای قرائت با تواضع و افتادگی از مردم اجازه پایان قرائت خود را می خواهد ، آن ها به او اصرار می ورزند و از او ادامه قرائت را التماس می کنند . او نیز می خواند و آنگاه یکی از قرائت های استثنایی تاریخ را می آفریند و سوره الحاقه را چنان می خواند که مستمعین را هوش از سر به در می شود . تلاوتهای مرحوم استاد مصطفی اسماعیل تا اعماق جان انسان رسوخ نموده و مستمع را به اندیشیدن در آیات الهی قرآن و پند و عبرت گرفتن از کلام پروردگار متعال ترغیب می‌کند . بجاست در این زمینه به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که در جمع قاریان و کارکنان رادیو قران ، ایراد فرموده اند توجه کنید :

«هنر قاری قران این است که هرچه بیشتر معانی قران را در ذهن مستمع مجسم بکند ؛ به این نکته توجه کنید : اینکه میبیند یک تلاوت گری یکدفعه گل میکند و اهل نظر و اهل بصیرت او را قبول میکنند بی جهت نیست یک علتی دارد . شیخ مصطفی اسماعیل یا عبدالفتاح و اساتیدی از این قبیل کسانی هستند که وقتی قرآن می خوانند شما می‌بینید مفاهیم قران در ذهنشان مجسم است ؛ احساس می کنید او دارد مفاهیم را به شما میدهد نه حرف را ؛ علت (شهرتشان) اینها هست لذاست که اینها در همان منطقه خودشان هم معروف می شوند و دیگران و شاگردهایشان مقلد اینها می شوند . و شما نگاه کنید بین این قراء بزرگ ؛ مثلا شیخ مصطفی اسماعیل که من دقت کردم و شاید دیگران هم همین طور باشند من ندیدم جایی در وقف مطلق مصطفی اسماعیل نایستد ؛ معمولا می ایستد ؛ شما هم بایستید ؛ این ایستادن صدا را زیباتر و دلنشین تر می کند و هم معنی ؛ این هم یک نکته بود » .

شیوه ای را که مرحوم مصطفی اسماعیل در علم قراءات مبتکر آن بوده است شاهکاری برجسته است که در آن قاری قرآن همزمان با تلاوت و بیان علم تجوید قادر است تا مفاهیم آیات الهی را به مستمعین برساند و تجسم عینی مفاهیم عمیق قرآنی را ایجاد نماید و اینچنین است که جوهر و بطن قرآن کریم در لحن زیبای قاری گرانقدر و ارجمندی چون مرحوم استاد مصطفی اسماعیل می درخشد . مرحوم استاد به کلیه قراءات سبعه و راویان قراء تسلط و چیرگی خاصی داشت و با قرائت گوناگون قرآن کریم را تلاوت می نمود ، اما اکثراً به قرائت ورش مصری به تلاوت آیات مبادرت می ورزید .همچنین او به تمامی مقامات و الحان قرآنی مهارت و استادی وافری داشت بطوری که اهل فن او را یگانه مقری قرآن می دانند .

مصطفی در ناحیه طنطا از کشور مصر متولد گردید و تحت آموزش اولیه استاد سید البدوی قرائت قرآن را فرا گرفته ، سپس در ناحیه طنطا در مؤسسه الاحمدی به همراه شیخ خلیل الحصری در محضر شیخ «ابراهیم سلّام» که از بزرگترین اساتید آن زمان بود به تحصیل علوم عالی قرائت پرداخت . زمانی که مصطفی برای اولین بار به شهر قاهره مسافرت کرد ، در ملاقات با شیخ محمد رفعت قرائت قرآن نمود ، آنگاه امام القرّاء دستانش را در میان گرفته ، آینده ای درخشان را به او نوید داد . او که یک نابینا بود با چشم بصیرت مصطفی را به خوبی شناخت و زیبایی کار او را در اعماق وجود خویش احساس کرد .

مصطفی یکی از اساتید مسلم علم قرائت است ، استادی که با آشنایی با نغمات و مقامات موسیقی و علم تجوید ، بهترین و بالاترین قرائت ها را آفریده است . او می گوید : « طریقه تجوید و صوت قرآن کریم بر پایه حدود 18 مقام استوار است که برخی از آنان عبارت اند از : بیات و مشتقات آن... صبا ، شور ، حجاز ، رست ، سه گاه ، عجم ، مرمل ، نهاوند ، عشاق و ... » از نظر مصطفی یک قاری قرآن که دارای صوتی زیباست ناگزیر است که با موسیقی آشنا باشد و نیز وقف و ابتدا را باید بداند ، اما این همه در شرایطی است که قاری به اصول تلاوت خللی وارد نساخته و حق آیات را ادا کند . صوت خوش در آیات و احادیث نیز پسندیده است و همواره مورد تایید بوده است . آنجا که حضرت رسول (ص) فرمودند : « قرآن را با صوت زیبا ، نیکو بخوانید » و همچنین می فرمایند : « آن کس که قرآن را با تَغَنّی و آهنگ قرائت نکند از ما نیست ». همه می دانند مقصود از غنا و آهنگ در اینجا صوت نیکوست . صوتی که حق تلاوت را آن چنان که مورد رضای خداست فراهم می سازد .

مرحوم استاد حصری درباره صوت استاد مصطفی اسماعیل می گوید « او از جمله قاریان ممتازی است که در بیان الحان قرآنی تسلط و استادی خاصی داشت.

از نظر مصطفی یک قاری قرآن بزرگترین و بهترین سفیر برای اسلام و کشور خود می باشد . وی در این راستا عنوان می کند که در سفری که در سال 1352 به ترکیه داشته است استقبال زیادی از سوی مردم و مقامات کشوری صورت گرفت ، تا آنجا که نخست وزیر ترکیه خود شخصاً به استقبال و دیدار با وی آمدند و به همراه وزیر فرهنگ به مدت نیم ساعت با وی به گفتگو نشستند ، پس از آن قرآنی را که حروف آن با آب طلا نوشته شده بود ، به او هدیه کردند . و نیز طی مسافرت هایی که به لبنان داشت از سال 1353 به مدت 3 سال در ایام ماه مبارک رمضان به تلاوت قرآن در این کشور پرداخت ؛ در اینجا نیز به او نشان درجه یک کشور را اعطا کردند . شیخ مصطفی اسماعیل به کشورهای بسیار زیادی در اقصی نقاط جهان مسافرت کرده است . وی می گوید : « یک قاری قرآن در قلوب مسلمین جهان جایگاه ویژه ای دارد . مردم از او استقبالی شایسته شخصیت او به عمل می آورند ، حتی از زمانی که قدم در فرودگاه آن دیار می گذارد ، روزنامه ها و مجلات پیرامون تاریخ زندگی او و تاریخ کشورش ، مقالات بسیار می‌نویسند و رادیو و تلویزیون نیز در این رابطه به پخش برنامه هایی اهتمام می ورزند ».

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به تلاوت های مصطفی اسماعیل علاقه وافری دارند . ایشان می فرمایند : « علّت شهرت این قاری این است که به هنگام تلاوت مفاهیم و مضامین را در ذهن مجسم می کند...»

آری استاد مصطفی ، از اساتید برجسته ای است که چون تلاوت می کند ، هر جا که شنونده ای باشد بی اختیار به تحسین و تشویق او لب می گشاید . آنگاه که لفظ (ماءِ) را تلاوت می کند ، چنان می خواند که مستمع آب را در مقابل دیدگان مجسم می کند . این حالت در تمامی کلمات و آیات مشهود است .

از مشهورترین اماکنی که استاد در آن مکان ها به تلاوت قرآن پرداخته است ، مسجد جامع اموی ، جامع کبیر در لبنان ، مسجد امام حسین (ع) در عراق ، مسجدالاقصی ، مسجدالحرام و مسجد جامع کبیر در پاریس را می توان نام برد .

این اساتید بزرگ علم قرائت قرآن علاوه بر تلاوت های مجلسی ، تمامی قرآن کریم را نیز به شیوه ی تحقیق و ترتیل قرائت کرده است که در اکثر کشورها ، شیفتگان کلام الهی ، به تلاوت های زیبای او گوش جان سپرده ، از آن بهره ها می گیرند و قاریان بسیار با استماع تلاوت هایش دراین راه به مراتب اعلی در قرائت قرآن رسیده اند . تلاوت های این استاد مسلم علم قرائت همه هفته از رادیو قرآن جمهوری اسلامی ایران به سمع دوستداران تلاوتهای ایشان می رسد .

سرانجام شیخ مصطفی اسماعیل پس از عمری پربار ، در حالی که شیفتگان بیشماری از تلاوت های دلنشین خویش برجای گذارده بود ؛ در سال 1359 ه.ش. در شهر قاهره به سوی معبود شتافت و بدین سان جهان اسلام در غم از دست دادن نابغه ای - که سراسر جهان به عظمتش معترف بود - سوگوار گردید . فردی که با صوت و لحن دلنشین اش توانست بسیاری را فراسوی دین مبین اسلام رهنمون سازد . همانگونه که خود بارها گفته بود : یک قاری قرآن بزرگترین سفیر قرآن عزیز است .

1ـ آشنایی‌با مشاهیر قرائت‌قرآن‌: جلال‌دکائی‌ 2_ http://qarian0.tripod.com/




موضوع مطلب : دانلود تلاوت های مجلسی

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 86/8/15 :: 6:0 صبح :: توسط : محمد گلشن

 

 تلاوت تحقیق قرآن کریم استاد مصطفی اسماعیل

سوره مبارکه  ابراهیم نازعات غاشیه اخلاص فلق ناس حمد

سوره مبارکهاسراء طارق

سوره مبارکهال عمران 171 ـ 195

سوره مبارکهال عمران 200 ـ 185

سوره مبارکهبقره طارق انشراح

سوره مبارکهبقره نازعات

سوره مبارکهتحریم حاقه

سوره مبارکهحج 1 ـ 29

سوره مبارکهحجرات ق

سوره مبارکهحجرات ق انشراح اخلاص

سوره مبارکهحمد

سوره مبارکهرحمن

سوره مبارکهرعد 29 ـ 1

سوره مبارکه رعد ضحی انشراح

سوره مبارکه شمس

سوره مبارکهغاشیه

سوره مبارکهفاطر حاقه

سوره مبارکهق ذاریات ضحی

سوره مبارکهق ذاریات طارق اخلاص

سوره مبارکهق ذاریات طارق شمس

سوره مبارکهقصص 25 - 3

سوره مبارکهقصص طارق اخلاص

سوره مبارکهقصص علق قدر

سوره مبارکهکهف 34 - 19

سوره مبارکهکهف ضحی انشراح تین

سوره مبارکهلقمان حاقه

سوره مبارکهلقمان نازعات علق

سوره مبارکهمریم حاقه نازعات شمس علق

سوره مبارکهنازعات

سوره مبارکهنازعات علق

سوره مبارکهنجم قمر

سوره مبارکهنجم قمر رحمن حاقه

سوره مبارکهنجم قمر رحمن حاقه نازعات شمس

سوره مبارکهنجم قمر شمس اخلاص

سوره مبارکهنجم قمر طارق

سوره مبارکهنحل

سوره مبارکه نساء

سوره مبارکه هود

سوره مبارکه یوسف حاقه

سوره مبارکه یوسف حاقه

سوره مبارکه گلچین : ابراهیم - بلد - تحریم - حاقه - فرقان - قصص  - نمل

 




موضوع مطلب : دانلود تلاوت های مجلسی

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 86/8/15 :: 6:0 صبح :: توسط : محمد گلشن

دانلود نرم افزار مجانی آیه امروز پارس قرآن

:

مشخصات برنامه:

  - نمایش آیات تصادفی از قرآن مجید
  - قابلیت تنظیم برای نمایش زمانبندی شده آیات قرآن
  - قابلیت خواندن دنباله آیه مورد نظر با وصل شدن به وبسایت پارس قرآن

برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید:
دانلود برنامه

توجه: برای اجرای این برنامه, NET Framework. باید در رایانه شما نصب شده باشد. در صورت موجود نبودن, برنامه از شما خواهد خواست که اول NET Framework. را نصب کنید.




موضوع مطلب : دانلود تلاوت های مجلسی

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 86/8/15 :: 5:51 صبح :: توسط : محمد گلشن

 

آیا می دانید...

-... که سور قرآن در یک دسته بندی کلی به چهار نوع تقسیم میشود:

-... که اشتمال هر سوره بر تعدادی آیات، یک امر توقیفی است

-...که قرآن به دو صورت نازل شده است؛

-...که امید بخش‏ ترین آیه قرآن کدام است؟

-...که دو آیه در قرآن هست که تمامی حروف الفبا در آنها به کار رفته است؟

-...که در مورد حروف مقطعه نکات بسیار جالبی وجود دارد؟

-... که یگانه قرائتی که دارای سندی صحیح و با پشتوانه جمهور مسلمین استحکام یافته قرائت حفص است

-...که208 قطعه داستانی در قران مجید آمده است

-...که بیشترین قصه‏هاى قرآنى ابتدا در سوره اعراف...

-...که هیچ یک از داستان‏هاى قرآنى براساس خیال‏پردازىنیست

-...که گروهى از داستان‏هاى قرآن با استفهام تقدیرى آغاز مى‏شوند

-...که گروهى از داستان‏هاى قرآنى با روش نوین(چکیده نویسى)آغاز مى‏شود

-...که نام های دیگر سوره فاتحه عبارتند از...

-...که در داستان‏هاى قرآنى، شکسته شدن حصار زمان است

-....که در قصه‏هاى قرآنى، جایگاه خاص زنان و ....

-...که قرآن در جاهایى که مى‏خواهد الگویى عمومى ارائه کند...

-...که اگر قصد راهنمایى و تربیت کسى را دارید...

...که در قرآن کریم حدود 200 آیه متشابه از مجموع 6236 آیه وجود دارد

-...که مطابق قرآن وحى رسالى سه گونه است

-...که بزرگ‌ترین تفسیری که دربارة قرآن نوشته شده

 

 کاتب: عبدالوهاب شیرازی به دستور میرزا تقی خان امیرنظام

تاریخ تحریر: 1261 هجری قمری

واقف: بانو مهرآسا سپهبدی 
 




موضوع مطلب : دانلود تلاوت های مجلسی

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 86/8/15 :: 4:0 صبح :: توسط : محمد گلشن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
RSS Feed
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 454020